U sklopu programa 'Umjetnička baština u fokusu mladih znanstvenika 2', u srijedu, 6. svibnja, u 18,30 sati, u prostorijama DPUH-a, održava se predavanje Darije Alujević na temu 'Prve kiparice u Zagrebu krajem 19. i u prvim desetljećima 20. stoljeća'.
vrijeme: 06.05.2015. 18,30
mjesto: Zagreb; DPUH, Preradovićeva 44
Na prijelazu 19. u 20. stoljeće žensko bavljenje umjetnošću vrlo rijetko se moglo smatrati profesionalnim i uglavnom je ostajalo na razini hobija jer na većini europskih likovnih akademija ženama nije bio dozvoljen redoviti upis sve do dvadesetih godina 20. stoljeća. Privatna poduka iz crtanja i slikanja bila je najčešće dio odgoja djevojaka iz najviših društvenih slojeva, dok se rijetke opredjeljuju za kiparstvo. Na izložbama Društva umjetnosti u Zagrebu početkom 20. stoljeća nalazimo dvije danas gotovo zaboravljene kiparice hrvatskog porijekla školovane na bečkoj Kunstgewerbeschule – Renée Vranyczany–Dobrinović i Helenu (Lonu) Zamboni. Otvaranjem eksperimentalnog ženskog odjela na Obrtnoj školi 1904. proširuje se mogućnost institucionalnog umjetničkog obrazovanja žena.
Godine 1907. otvara se Privremena viša škola za umjetnost i umjetni obrt, današnja Akademija likovnih umjetnosti koja će označiti početak ravnopravnog školovanja. Već u prvoj generaciji školuje se i nekoliko kiparica među kojima treba izdvojiti Milu Wod (Ludmilu Wodsedalek) i Ivu Simonović Despić.
Darija Alujević rođena je u Zagrebu. Diplomirala je 1999. povijest umjetnosti i talijanski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 2000. zaposlena je kao stručni suradnik – povjesničar umjetnosti u Arhivu za likovne umjetnosti HAZU, a od 2010. kao viši stručni suradnik. Poslijediplomski doktorski studij povijesti umjetnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu upisala je 2010. godine. Od 2013. predsjednica je savjeta Galerije Milan i Ivo Steiner u Zagrebu