Rad 'Tipografska šahovnica' Ive Primorac sa Studija dizajna proglašen je najboljim između 26 radova pristiglih na natječaj za oblikovanje vizualnog identiteta i slogana predsjedanja Republike Hrvatske Vijećem Europske unije 2020. godine.
vrijeme: 12.07.2018.
S obzirom da zemlje predsjedateljice Vijećem EU vizualni identitet predsjedanja javno objavljuju neposredno prije predsjedanja i hrvatski vizualni identitet bit će javno objavljen krajem 2019. i do tada se neće javno objavljivati ni na drugi način učiniti dostupnim javnosti, izvijestilo je u četvrtak Hrvatsko dizajnersko društvo koje je provelo natječaj Ministarstva vanjskih i europskih poslova i Ministarstva kulture.
Naime, među zemljama članicama EU poštuje se nepisano pravilo da se objavom vizualnog identiteta zemlje buduće predsjedateljice ne kreće prerano kako se time ne bi zasjenio vizualni identitet zemlje koja u tom trenutku predsjeda, dodaje se u priopćenju.
Prva nagrada za rad, nastao u mentorstvu Stipe Brčića i komentorstvu Marije Juze, iznosi 33 tisuće kuna bruto.
Drugu nagradu (22 tisuće kuna bruto) dobio je rad "Povezivanje partnerske Europe" Sensus Design Factoryja (Nedjeljko Špoljar, Kristina Špoljar).
Dobitnik treće nagrade (11 tisuća kuna bruto) rad je "Crven-plav" Superstudija, za koji dizajn potpisuju Iva Hrvatin i Ira Payer, suradnica je Sara Pavleković Preis, a copywriter: Rebbeca Mikulandra.
Prijavljene radove dostavilo je pet pozvanih timova, odabranih putem javnog poziva, timovi Studija dizajna i Sveučilišta Sjever te još devet autora ili timova.
Pozvani autori/timovi koji nisu nagrađeni dobit će za rad na svojim natječajnim rješenjima obeštećenja u bruto iznosu od sedam tisuća kuna svaki, bez obzira na broj predanih radova.
Članovi Ocjenjivačkog suda - Damir Bralić, Antti Hinkula, Jan Pavlović, Nevena Tudor Perković, Zvonimir Frka Petešić, Katja Šare i Jakov Vilović jednoglasno su odlučili ne dodijeliti nagrade za slogan.
Još predajom radova autori su pristali obvezu čuvanja anonimnosti rada u svim medijima, od tiskanih do elektroničkih.
Jedan od uvjeta natječaja bio je da vizualni identitet bude prepoznatljivo hrvatski u suvremenom europskom kontekstu te da bude potpis pod projekte različitog obujma i sadržaja s područja kulture, znanosti, obrazovanja, gospodarstva, turizma.
Predsjedavanje Hrvatske Vijećem EU prilika je i da organizacijom raznih događanja Hrvatska promiče svoju kulturu, umjetnost, povijest, znanost, prirodne ljepote i resurse, ljudsko bogatstvo, sve ono što čini njezin nacionalni identitet. (Hina)