Predstava 'Tri sestre na Instagramu', nastala po motivima drame A.P. Čehova u koprodukciji Kazališne družine Tragači, Teatra Mašina igre i Gradskog kazališta Sisak, premijerno će biti izvedena 24. i 25. listopada u foto studiju Omnibus u Zagrebu i 26. listopada u Sisku.
vrijeme: 24.10.2024. - 26.10.2024.
mjesto: Zagreb / Sisak
Predstavu režira Paola Slavica, dramaturginja i autorica teksta je Dina Vukelić, a glume Iva Šimić Šakoronja (Irina), Nadia Cvitanović (Maša) i Jelena Hadži-Manev (Olga), koje su, zajedno s redateljicom, autorice koncepta i suradnice na tekstu.
U videoprojekcijama glume Ivan Đuričić (Andrej) i Katarina Baban (Nataša). Suradnica za scenski pokret je Selma Sauerborn, scenografkinja je Ana Paulić, kostime je osmislila Danijela Gotal-Grgurač, a glazbu su skladali Toni Starešinić i Željka Veverec.
Rad na predstavi, osmišljenoj kao suvremeno čitanje Čehovljeva bezvremenskog kanonskog djela, počeo je s istraživačkim procesom i improvizacijskim radom s glumicama i autorskim timom kako bi Čehovljeva svakodnevica pronašla adekvatan scenski izraz u današnjem vremenu, uvelike oblikovanom, pa i uvjetovanom paralelnim životima (ili životarenjem) u digitalnim prostorima, ističe se u najavi.
Tri sestre se stoga smještaju u neimenovanu provinciju današnjice gdje su besciljno skrolanje na mobitelu, raspršena pažnja, nedovršene radnje i zamišljanje savršene budućnosti ("Treba otići negdje daleko!") supstrat za stvarni život.
Najmlađa sestra, energična i dekoncentrirana milenijalka Irina, nalazi se pred prekretnicom života, tridesetim rođendanom koji od nje zahtijeva neminovne velike promjene, drastične rezove i listu želja, a digitalni alati tek su korak koji je vodi prema, uvjetno rečeno, boljoj budućnosti i ostvarenju potencijala.
Srednja sestra, melankolična Maša, u dugogodišnjem je braku s mirnim i staloženim nastavnikom Kuliginom, a svoj ventil pronalazi u društveno angažiranoj radioemisiji, društvenim mrežama, ciničnim opažanjima svijeta i neočekivanoj iskri koja poremeti njezin uhodani život.
Najstarija, Olga, glava je kuće i na simboličkoj funkciji preuzima uloge i oca, i majke. Iako izvrsna nastavnica, Olga puca pod teretom u školi, a još je više muči privatan plan - kronična usamljenost koju nastoji izliječiti klikom na mobitelu, što je dovede do turbulentnih promjena u inače monotonom životu.
"U predstavi pratimo kratak, ali intenzivan period u životima triju sestara u provinciji iz koje, baš poput Čehovljevih junakinja, sve tri žele pobjeći. No, za razliku od Čehova, u ovoj predstavi ne postoji Moskva, nego su upravo društvene mreže njihova 'moskva', njihova utopija boljeg života", ističe se u najavi predstave. (Hina)