Preskočite na glavni sadržaj

'Večer s Orlan' u MSU

Danas, 25. travnja, u 20 sati, u Dvorani Gorgona u MSU, održat će se autorska večer sa slavnom i kontroverznom umjetnicom Orlan, koja je uzburkala javnost i umjetničke krugove svojim projektom u kojem je željela pokazati da ljepota nije prirodni fenomen nego kulturološka konstrukcija.
vrijeme: 25.04.2012. 20,00
mjesto: Hvar: Hvarsko kazalište, Franjevački samostan, hvarski ljetnikovci, palače i parkovi
url: http://www.hrt.hr/prixmarulic
Autorica će razgovarati s umjetnicima, teoretičarima i publikom. Na okruglom stolu s ORLAN sudjeluju Žarko Pajić, filozof i teoretičar, Sunčica Ostoić, kustosica udruge KONTEJNER, Ankica Čakardić, filozofkinja, Aleksandar Battista Ilić, umjetnik i Branko Franceschi, predsjednik Hrvatske sekcije Međunarodne udruge likovnih kritičara AICA
 
'Reinkarnacija svete Orlan' naziv je Orlaninog projekta iz devedesetih godina, a uključuje niz estetskih operacija kojima je radikalno izmijenila izgled prema predlošcima poznatih ženskih likova iz povijesti umjetnosti.

Kao dio njezina manifesta 'karnalne umjetnosti' te su operacije bile pomnjivo snimane, režirane i prenošene uživo u međunarodne izlagačke institucije poput Centra Pompidou ili Galerije Sandre Gehring u New Yorku.


Orlanin cilj bio je nizom operacija postići ideal ženske ljepote kakvu su opisivali muški umjetnici tijekom prethodnih stoljeća. Tako je ORLAN planirala da će imati bradu Botticellijeve Venere, nos Psihe Jean-Léona Gérômea, usne Boucherove Europe, oči Diane kako su ih slikali sljedbenici fontenbloške škole i čelo Da Vincijeve Mona Lize.

Umjetnica nije izabrala te likove zbog njihove ljepote nego zbog pripovijesti povezanih s njima. Diana je izabrana kao predvodnica žena, Mona Liza kao standard ljepote (ili ne-ljepote), Psiha zbog krhkosti i ranjivosti duše, Venera zbog putenosti te Europa zbog hrabrog pogleda u budućnost. Mnoge su feministice tada prozvale ORLAN protivnicom feminističkog pokreta budući da prihvaća estetsku kirurgiju, slavi muškost te naglašava da njezin identitet nije isključivo ženski nego nomadski, promjenjiv i mutantski. ORLAN je tada izjavila da je njezin rad borba protiv prirođenog, nezaustavljivog, programiranog, DNK, Prirode i Boga.

Večer s ORLAN dio je programa izložbe 'Ljubav prema riziku' koja predstavlja umjetnička djela iz zbirki petnaest francuskih muzeja suvremene umjetnosti. Umjetnici zastupljeni na izložbi, njih trideset i četvero, međunarodne su zvijezde umjetničke scene i medijski intrigantne osobe: stvaraju i žive neprestano na oštrici, riskirajući ne samo umjetnički status i ugled, nego i vlastiti život. Ne libe se sablažnjavati, razgolićuju „crne rupe“ društva i politike, ne poštuju mitove i tabue, osvještavaju naše zablude i stranputice. Radovi tih umjetnika govore o tome kako je umjetnost posljednja oaza svjesnog i promišljenog rizika jer svakodnevni je život toliko neizvjestan da pribjegavamo svakoj sigurnosti, pa i iluzornoj.