Preskočite na glavni sadržaj

Ante Verzotti – A propos Split

Otvorenje izložbe 'Ante Verzotti - À propos Split', održava se 24. prosinca, u 11 sati, u Galeriji Emanuel Vidović u Splitu. Istoga dana, u 12 sati, obilježit će se i 144. godišnjica rođenja Emanuela Vidovića, postavljanjem vijenca na njegovu rodnu kuću.
vrijeme: 24.12.2014. 11,00
mjesto: Split; Galerija Emanuel Vidović
Ante Verzotti rođen je 1942. godine u Splitu. Diplomirao je 1973. godine filmsko i televizijsko snimanje na Akademiji lijepih umjetnosti FAMU u Pragu. Fotografijom se bavi od 1958. godine. Do danas je priredio 22 samostalne izložbe i sudjelovao na 90-ak skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu, na kojima je dobio i zapažene nagrade. Od 1979. do 1996. godine sustavno je fotografski dokumentirao sve programe i predstave HNK u Splitu i Splitskoga ljeta. Od 1992. godine stalno je zaposlen u Slobodnoj Dalmaciji kao urednik fotografije i fotoreporter. Uz fotografiju bavio se i snimanjem filmova. Od osnutka Umjetničke akademije u Splitu (UMAS) 1997. godine sve do mirovine radio je kao izvanredni profesor na kolegiju fotografije i filmskog snimanja.

Hrvatski fotosavez mu je 2009. dodijelio najviše počasno autorsko zvanje prvog reda, Majstora fotografije (MF-HFS), prvo takvo u Hrvatskoj.
Fotografska izložba 'À propos Split' tematizira grad Split. Ante Verzotti svojim fotoaparatom hvata poznate dijelove grada i ljude u svakodnevnim radnjama, ali njegov pristup motivu nije dokumentaristički, on raznovrsnim fotografskim postupcima prije, za vrijeme i nakon snimanja stvara fotografske slike koje otkrivaju kompleksnu autorsku interpretaciju grada.

Izloženi radovi ukazuju na više različitih fotografskih pristupa. Uz street fotografije visoke likovne i izražajne kakvoće, predstavljene su i intrigantne fotomontaže, složene vizualno-značenjske strukture koje su nastale nakon snimanja različitim postupcima obrade digitalne slike.  Posebno zanimljiva grupa radova su fotografije koje je autor snimio koristeći tilt and shift objektiv. Tako je, uz pomoć fotografske optike, unio dinamiku i dramu unutar fotografije-kadra, uvodeći promatrača u svjetove bogate asocijativnosti.