U petak, 13. listopada 2017. u 19 sati, u Muzeju grada Rovinja - Rovigno predstaviti će se sa svojom samostalnom izložbom naslovljenom 'Bez naočala!' zagrebački umjetnik Boris Bućan.
vrijeme: 13.10.2017.
mjesto: Muzej grada Rovinja
Male teme i situacije iz svakodnevnog života, najrazličitiji ljudski postupci kao i svakodnevni različiti doživljaji ili transformacije pejzaža i prirode, svjetla, atmosfere. Motivi su to koji zaokupljaju interes Borisa Bućana. Njihov pronalazak postaje putovanje kroz neprestano i beskonačno, gotovo opsesivno slikanje koje je usmjereno unutarnjem, sâmom sebi i traženju ljepote i stanja u kojemu smijemo sve. Oblici kojima nas Bućan preplavljuje u svojim slikama, nisu na prvi pogled apstraktni. Međutim, ta figuracija proizlazi kao tek početno stanje slike, stanje koje relativizira ljepotu i banalnost do apsurdnih granica teatralnosti. Sljedeći korak je onaj profinjeni i na prvi pogled teško dokučiv, jer to je ono što umjetnik vidi kroz svoj unutarnji razgovor sa sâmim sobom. Izbor između više mogućnosti koje se stvaraju u njegovoj unutarnjoj, duševnoj komunikaciji. Naslikani i naslovom naznačeni doživljaj je jedan nezaustavljivi trenutak vremena, sličan filmskom trajanju. Cjelina u kojoj umjetnik jedno gleda a drugo vidi, pretočeno u naslikani doživljaj poput nekog izleta s ove i one strane stvarnosti. Gotovo romantični sukob obiju stvarnosti koje su posljedica Bućanova raspoloženja, stanja svijesti koje otkriva kroz tehniku crtanja slikarskim načinom. Minimalističke ali i barokno maksimalne slike otvaraju se pred očima promatrača uz pomoć velikog raspona raskošnih čistih boja. Ekspresivni naboj veselja kroz ikonografiju humora i ironije umjetnik nameće lakoćom izvedbe jednostavnih struktura i čistih formi.
Boris Bućan (1947) od šezdesetih godina, kada započinje umjetničkim djelovanjem na javnim prostorima sa zagrebačkim intervencionistima, potom grafičkim oblikovanjem plakata, slikarstvom i crtežom u vrhu je hrvatske suvremene umjetnosti. Likovnu akademiju je započeo u Ljubljani a diplomirao je u Zagrebu 1972. kao dosljedni oponent metodama akademske pedagogije. Radeći najvećim djelom za kazališni i galerijski plakat izgradio je raspoznatljiv likovni znak i sustav u velikim razmjerima i izvan konvencija. Svojim ciklusima Bucan-art, Museum Palmolive, Povijest umjetnosti od Altamire do danas, Antiplakati propituje sve ikoničke paradigme uključujući i vlastitu. Osamdesetih godina vraća se intenzivno slikarstvu i crtežu čiji dometi obuhvaćaju povijesno metjersko iskustvo i postmodernu intuiciju potvrđujući treću paradigmu suvremenosti - povratak poetskoj vizualnoj ikonici sa vlatima trave kao generičkom motivu linije, geste i figuracije. Uz brojne samostalne izložbe u nas i inozemstvu te važne međunarodne smotre izlagao je na venecijanskom bijenalu u više navrata a 1984. samostalno te na bijenalu u São Paulu 1979. i 1989. kada dobiva posebno priznanje. Dobitnik je brojnih domaćih i međunarodnih nagrada te nagrade za životno djelo. Od 2006. redovni je član Hrvatske akademije znanosti umjetnosti. Djela mu se nalaze u najistaknutijim svjetskim muzejima i galerijama a njegov plakat Žar Ptica (za balet Igora Stravinskog, 1983) bio je na naslovnici kataloga izložbe The Power of the Posters u V&A Museum u Londonu.
Više pročitajte na:
www.muzej-rovinj.hr