Janko Popović Volarić je na 34. izdanju Filmskog festivala Mediteranskih zemalja u Aleksandriji osvojio nagradu za najbolju mušku ulogu za film 'Comic Sans' Nevija Marasovića, a 'Rudar', film Hanne Slak nastao u slovensko-hrvatskoj koprodukciji, nagrađen je za najbolju režiju te je dobio posebno priznanje međunarodnog žirija.
vrijeme: 10.10.2018.
mjesto: Egipat; Aleksandrija
Comic Sans i Rudar nalazili su se u glavnom natjecateljskom programu 34. izdanja Filmskog festivala Mediteranskih zemalja u Aleksandriji, zajedno s još 12 naslova. Janko Popović Volarić u tom je egipatskom gradu proglašen najboljim glavnim glumcem, a međunarodni žiri, čiji je član bio i redatelj Pavo Marinković, dao je posebno priznanje slovensko-hrvatskom filmu Rudar (hrvatski koproducent je Siniša Juričić, Nukleus Film), koji je nagrađen i za najbolju režiju.
Comic Sans Nevija Marasovića početkom je listopada imao svoju britansku premijeru na Raindance Film Festivalu, a u srpnju je na Pulskom filmskom festivalu osvojio nagradu publike, Zlatna vrata Pule, te još pet nagrada; za najbolju režiju (Nevio Marasović), za najbolju sporednu žensku ulogu (Nataša Janjić), za najbolju glavnu mušku ulogu (Janko Popović Volarić), montažu (Tomislav Pavlic) te za oblikovanje zvuka (Julij Zornik).
Slovensko-hrvatska koprodukcija, film Rudar redateljice Hanne Slak, svoju je hrvatsku premijeru doživjela na ovogodišnjem Pulskom filmskom festivalu. Glavne uloge u filmu tumače Leon Lučev i Marina Redžepović, a sporedne Boris Cavazza, Jure Henigman, Nikolaj Burger, Boris Petkovič i Zala Đurić Ribič. Radnja filma smještena je u Sloveniju 2009. godine, a događa se za vrijeme ekonomske krize. Alija Bašić, imigrant bosansko-hercegovačkog podrijetla, radi za rudarsku tvrtku koja otpušta radnike i rasprodaje imovinu. U zadatak dobiva pregledati rudarsko okno zatvoreno od 1945. godine, kako bi u što kraćem roku mogao napisati izvještaj o stanju u kojem se nalazi. No nedugo po ulasku u okno Alija saznaje da rudnik skriva mračnu i opasnu tajnu.
Cilj filmskog festivala Mediteranskih zemalja je decentralizacija filmske kulture i napretka u raznim granama filmske umjetnosti te jačanje odnosa među filmašima iz cijeloga svijeta, a posebno onih iz mediteranskih zemalja.
Izvor: HAVC