Berlinska plesna umjetnica Jasna Layes Vinovrški, u suradnji i izvedbi plesačice Koraljke Begović, 5. će lipnja u Zagrebačkome plesnom centru premijerno predstaviti plesni projekt 'Paravan' u kojem kroz plesačko tijelo propituju poimanje smrti.
vrijeme: 05.06.2021.
Predstava će pretpremijerno biti izvedena 4. lipnja, a prva reprizna izvedba održat će se 7. lipnja na 38. Tjednu suvremenog plesa. Polazišna istraživačka perspektiva u Paravanu je plesačko tijelo, o kojem se uglavnom govori u terminima agilnosti, snage i aktivnosti. Dovodeći to tijelo u odnos s intimnim iskustvima bolesti i umiranja, ali i intervjuima s a psiholozima, mrtvozornicima, i zaposlenicima pogrebnih poduzeća, uspostavljajući prvi kontakt s pitanjima koja se rijetko usuđujemo postaviti, težnja je izvedbe pokušaj razumijevanja smrti kao tabua, kao i pokušaj realizacije novog, drugačijeg odnosa prema smrti kroz vrednovanje tijela ne samo u kontekstu zdravlja, već u svim etapama njegova života.
Koncept, ideju i koreografiju potpisuje Jasna L. Vinovrški u suradnji s Koraljkom Begović, koja izvodi predstavu. Dramaturginja je Nikolina Rafaj, a za oblikovanje svjetla je zadužen Marino Frankola. Scenografiju potpisuje Jasna L. Vinovrški, kostimografiju Ana Fucijaš, grafičko oblikovanje Kuna Zlatica, fotografiju i video Neven Petrović. Predstava nastaje u koprodukciji ZPC-a i UPUH-a.
Smrt nije iza paravana, već je ona sam paravan. (Élie Delamare - Deboutteville)
'Razmišljanje o njoj se izmješta u budućnost, i to što je moguće dalju. Ako se i govori o njoj, govori se ispod glasa. Izbjegava se postavljanje pitanja. Pa i sama riječ. Shvaćena gotovo kao neuklopljiv nered unutar naše vizije općeg napretka, danas je svedena na brojke koje se ubrzano okreću. Kao religijski, filozofski, kulturno antropološki , pa i svjetonazorski fenomen, i dalje je uhvaćena unutar tabua koji se potvrđuje kroz mistifikaciju samog procesa umiranja, kao i svega što se događa nakon njega. U kulturi odbacivanja i prisilnog brisanja njene prisutnosti, pristaje se na institucionalizaciju i birokratizaciju tijela, koje se suočava sa svojim krajem.'