Preskočite na glavni sadržaj

Pirandellova drama 'Odjenuti gole' novi premijerni naslov dubrovačkog kazališta

Drama 'Odjenuti gole' Luigija Pirandella četvrti je ovosezonski premijerni naslov dubrovačkog Kazališta Marina Držića, a kako je na najavnoj konferenciji za medije u ponedjeljak istaknula redateljica predstave Marina Pejnović, predstava postavlja temeljno pitanje što je istina, odnosno do kuda smo spremni nekoga progoniti da bi saznali istinu o njemu. Premijera predstave održat će se u subotu, 24. veljače, s početkom u 20 sati.
vrijeme: 24.02.2018. 20 h
mjesto: Dubrovnik; Kazalište Marina Držića, Pred Dvorom 3
url: http://www.kazaliste-dubrovnik.hr/
 

Redateljica Pejnović rekla je kako je nevjerojatna ljudska potreba da znamo istinu i da mislimo da imamo pravo na istinu. "To susrećemo svaki dan, a istina nikad nije jednoznačna. Premda svi imamo tendenciju vrlo brzo odsjeći te reći da je tako, a nikako drukčije. To me najviše zainteresiralo“, izjavila je Pejnović.

 

Dodala je kako predstava ne obrađuje samo dramu "Odjenuti gole", već i Pirandellovu novelu "Tragedija jednog lika" kao prizmu kroz koju se sagleda drama.

 

"Ne bavimo se samo ovom dramom, već i svim postupcima koje Pirandello kao pisac uvodi. Prije svega metateatralnost, što je ispred, a što iza zastora. Ludens, igra u kojoj više ne znam je li netko lik, osoba. Stalno imamo situaciju dvostrukog dna. U drami me najviše zainteresirala višestrukost istine te mnogostrukost prizmi oko jednog slučaja. Pirandello u drami pokušava dokazati da i u realizmu, stvarnom životu, postoje svi njegovi teatarski postupci“, rekla je Pejnović te naglasila kako je po pitanju prostora u predstavi iskorišten princip teatralizacije.

 

"Nismo u realističnom prostoru, već se prostor kreira po potrebi i prema igri", kazala je.

 

Ravnatelj kazališta Ante Vlahinić istaknuo je kako Pirandellov pogled na kazalište kroz razne estetike traje još i danas.

 

"U razgovorima s redateljicom sam vidio s koliko strasti pristupa poslu. Zanimljiv je i način na koji je redateljica sa svojim autorskim timom gradili predstavu. Kroz sam proces pripreme jasno je da je riječ o pravom pristupu. Drago mi je što se Pirandello vratio u hrvatska kazališta, jer osim naše premijere radi se i u Splitu te Zagrebu. Kad jedno kazalište može igrati Čehova ili Shakespearea, onda može igrati sve, a ja bi tu priključio i Pirandella. Zbog svojevrsnog legitimiranja ovog kazališta sam jako navijao za Pirandella“, rekao je Vlahinić.

 

O predstavi su također govorili scenografi Pietro Boban i Liberta Mišan, glazbena suradnica Paola Dražić-Zekić te glumci angažirani na predstavi.

 

U predstavi glume Nika Lasić (Ersilia Drei), Bernard Tomić (Franco Laspiga), Hrvoje Sebastijan (Grotti), Zdeslav Čotić (Ludovico Nota), Edi Jertec (Alfredo Cantavalle), Mirej Stanić (Onoria) te Nina Hladilo (Emma). Na prestavi su, uz redateljicu Marinu Pejnović, radili Liberta Mišan i Pietro Boban (scenografija), Irena Sušac (kostimografija), Paola Dražić-Zekić (skladateljica) te Elvis Butković (oblikovatelj svjetla). (Hina)