Preskočite na glavni sadržaj

Predstavljena Antologija hrvatske zborske glazbe

U okviru nedavno održanog 12. Međunarodnog natjecanja pjevačkih zborova Zadar predstavljena je Antologija hrvatske zborske glazbe. Nakladnik Antologije je Koncertni ured Zadar, a urednica izdanja je Jasenka Ostojić, dirigentica i redovita profesorica na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu.
vrijeme: 28.05.2021.

S idejom Antologije kao izvorom literature za domaće i inozemne zborove i sa željom da hrvatska zborska glazba bude značajnije prisutna ne samo na Međunarodnom natjecanju pjevačkih zborova u Zadru već i na širokom međunarodnom planu, birane su isključivo skladbe a cappella za mješoviti, muški i ženski zbor. Pri konačnom izboru 14 skladbi vođena je briga o zastupljenosti djela različitih tehničkih zahtjeva i kompleksnosti. Izdanju se nastojao dati ujednačen izgled i uskladiti s time notni tekst. Sve oznake u notama su talijanske kao univerzalne, a prijevod vodi tome da sadržaj Antologije bude pristupačan i razumljiv široj javnosti.

U izboru su djela uglednih hrvatskih skladatelja čije je stvaralaštvo ostalo trajno zabilježeno u povijesti hrvatske glazbe. Prateći kronološki red, zbirka započinje skladbom Ego sum qui sum Julija Skjavetića, jednog od naših najvrjednijih renesansnih skladatelja iz šesnaestog stoljeća. Potom, tu su nezaobilazni zbor U boj Ivana pl Zajca, Mjesečina, iz Tri pejsaža Blagoja Berse, Večernje zvono Josipa Hatzea, potresna tužaljka Ćaće moj Ivana Matetića Ronjgova, Ispovjem se tebje op. 25 Krste Odaka, Brodarska iz Primorske suite Jakova Gotovca, međimurska Voda zvira iz kamena Josipa Štolcera Slavenskog, Na večer, 4. stavak ciklusa Okolo žnjačkog venca Zlatka Grgoševića, Naricaljka Josipa Vrhovskog, Kad igra kolo iz ciklusa Svatovske pjesme Borisa Papandopula, Voćka poslije kiše iz Dvije lirske slike Adalberta Markovića, Višeslavova krstionica Antuna Doličkog i naposljetku, Crn-bel Igora Kuljerića skladatelja čije djelovanje seže i u 21. stoljeće. (KUZD)