Preskočite na glavni sadržaj

U Valladolidu otvorena Europska izložba po koncepciji hrvatske kustosice Benčić

Realizirana prema koncepciji hrvatske kustosice Branke Benčić, prošlog je petka u izložbenoj dvorani crkve 'Iglasia de las Francesas' u španjolskom Valladolidu otvorena Europska izložba, jedna od vodećih aktivnosti CreArt projekta, priopćilo je u ponedjeljak Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU). 
mjesto: Španjolska

Nakon predselekcije, Branka Benčić je za sudjelovanje odabrala 20 umjetnika/ica iz deset gradova CreArt mreže, među kojima se nalaze umjetnik i umjetnica iz Zagreba - članovi HDLU-a Tjaša Kalkan i Zlatko Kopljar. Izložba će se osim u Valladolidu ove godine održati i u Liverpoolu i Lublinu.

Tjaša Kalkan se na Europskoj izložbi predstavila s fotografijama "Dijalozi", a Zlatko Kopljar izložio je video rad "K17".

Koncept izložbe Branke Benčić "SIX MEMOS" temeljen je na zbirci eseja talijanskog književnika Itala Calvina "Six Memos for the next Millenium".

Branka Benčić je neovisna kustosica i povjesničarka umjetnosti. Tijekom prošlog desetljeća kurirala je brojne skupne izložbe, samostalne umjetničke projekte i izložbe te filmske projekcije u Hrvatskoj i inozemstvu, predavala i objavljivala u području suvremene umjetnosti u izložbenim katalozima, časopisima i knjigama. Njezina temeljna istraživanja i kustoski interesi usmjereni su na suvremenu umjetnost, film i video.

Tjaša Kalkan završila je studij fotografije na Akademiji dramske umjetnosti te studij germanistike i francuskog jezika na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. U svom radu bavi se društveno oblikovanim strukturama stvarnosti koje nas definiraju, te vizualno traga za novim potencijalima koji izmiču normi.

Zlatko Kopljar na umjetničkoj je sceni intenzivno prisutan od početka 1990-ih godina, te je danas jedan od najznačajnijih hrvatskih suvremenih vizualnih umjetnika koji je svojim radovima podjednako prisutan u zemlji i inozemstvu. Interes hrvatske i svjetske kritike stekao je usmjerenjem svog umjetničkog diskursa na društvene traume današnjice, odnosu prema centrima moći, preispitivanju uloge muzejskih institucija te pitanju smisla i opstanka umjetnosti, kažu u HDLU. (Hina)