Preskočite na glavni sadržaj

Viktor Popović: izložba 'Bez naziva (Arhiv ST3: Vojna bolnica)'

Izložba Viktora Popovića pod nazivom 'Bez naziva (Arhiv ST3: Vojna bolnica)' otvorit će se 20. listopada 2017. u 19 sati u MSU galeriji u Zagrebu.
vrijeme: 20.10.2017.
mjesto: Zagreb, MSU galerija
url: http://www.msu.hr

Viktor Popović više od dvadeset godina djeluje na hrvatskoj umjetničkoj sceni istražujući nove mogućnosti multimedijskog izraza na području postkonceptualnih praksi. Izložba Bez naziva (Arhiv ST3: Vojna bolnica) nastavak je projekta Arhiv ST3 započetog 2015. godine. Polazište je arhivsko istraživanje nagrađenog urbanističkog projekta Split 3 iz 1969. godine, koji je obuhvatio tadašnje veliko nenaseljeno područje grada. Upotreba fotografije nerealiziranog idejnog projekta, a ne današnjeg izvedenog stanja, nastala je iz želje da se osvijesti važnost takvog promišljanja i nerazmjer s današnjom situacijom.

Okosnica izložbe Bez naziva (Arhiv ST3: Vojna bolnica) je rekontekstualizacija arhitekture nekadašnje splitske Vojne bolnice čija je izgradnja prethodila navedenom urbanističkom projektu, te se smatrala najznačajnijim građevinskom realizacijom šezdesetih godina. Tehnološki, dizajnom interijera i unutarnjom opremom pratila je svjetske trendove toga vremena. Popoviću je istraživanje polazište za propitivanje kako društvene tako i osobne memorije modernističke arhitektonske baštine.

Centralno postavljen i prostorno dominantan eksponat izložbe je instalacija koju čine odbačeni bolesnički kreveti koji nose tragove korištenja pa su svojevrsni prijenosnici memorije. Popović je rashodovane krevete pronašao u bolničkim depoima, te ih posudio za ovu namjenu. Konstrukcija instalacije upućuje na arhitektonsku strukturu, dok svjetleće fluorescentne cijevi čine kohezivni element. Prisjećamo se stote obljetnice od invencije ready-madea (”Fontane” Marcela Duchampa) kojom su predmeti iz svakodnevnog života poprimili status umjetničkog djela. Popović u svojim radovima često poseže za sličnom metodom. Autora zanima transformacija nekada uporabnih a sada odbačenih predmeta koji postaju dio skulpturalne grupe, njihovo premještanje u drugi kontekst – u ovom slučaju kontekst izložbenog prostora muzeja, što stvara koloplet novih odnosa i značenja. Bijela svjetlost dematerijalizira izvornu funkciju kreveta i naglašava osjećaj nelagode koji pobuđuje bolnički namještaj.

Na zidovima galerije nalaze se radovi koji su svojevrsni hibrid fotografije, svjetlosne instalacije i fotografskih filtera za korekciju boje. Riječ je o digitalnim ispisima arhivskih fotografija snimljenih 1965. neposredno pred otvorenje bolnice koji pokazuju izvorno stanje visoko estetiziranog interijera i tehnološki napredne opreme. Fotografije dokumentiraju stanje stvari: ravnomjerno svjetlo i pravilna kompozicija snimljenog odaju dojam reda, jednostavnosti, kliničke čistoće i depersonaliziranosti. Na te podloge su pričvršćeni filteri i fluorescentne svjetleće cijevi koje prate perspektivne linije snimljenih interijera bolnice. Suvereno povezivanje različitih medija, posezanje za naslijeđem modernističke arhitekture i dizajna, preplitanje društvene i osobne memorije, primjena metoda arhivskog istraživanja, apropijacije, dekonstrukcije i kolažiranja, te konstruiranje novog sustava otvorene mreže značenja, čine djelo Viktora Popovića autentičnim predstavnikom umjetnosti našeg vremena.

Kustosice izložbe: Nataša Ivančević i Jasminka Babić

Izložba je otvorena do 5. 11. 2017.

Izložba i tisak kataloga realizirani su u suradnji s Multimedijalnim kulturnim centrom Split gdje će se izložba otvoriti 14. 11. 2017.

https://www.facebook.com/MSUzagreb