Svibanjsko izdanje 'Vizija' u zagrebačkom kinu 'Kinoteka' okuplja tri barda filmske avangarde, a sastoji se od naslova koji istražuju koncept tijela – filmskog, društvenog i privatnog.
vrijeme: 20.05.2021.
Otvara ga Arnold Schwarzenegger – 'Umjetnost bodybuildinga' nizozemske veteranke Babeth M. VanLoo: fascinantni ostatak izgubljene umjetničke instalacije, u kojoj mlađahni Arnie postaje živuća skulptura i narator eseja o klasičnim idealima ljepote te odnosu tijela i uma.
Program nastavlja 'Političko tijelo' (Bog topi loše meso), intrigantni esej veteranke američke avangarde Betzy Bromberg u kojem tijelo postaje bojno polje na kojem se sukobljava privatno i političko.
Program zaključuje avangardni klasik 'Prozor, voda, beba, pokret' Stana Brakhagea, intimistička poema o rođenju vlastitog djeteta.
Arnold Schwarzenegger – Umjetnost bodybuildinga (Arnold Schwarzenegger - The Art of Bodybuilding)
Režija: Babeth M. VanLoo
NL/US, 8', 2019, DCP
Neobrađeni, originalni materijal 16 mm filma VanLoo je snimila za vrijeme natjecanja u bodybuildingu Mr. Olympia 1970-ih, a 1975/1976. snimila je Arnolda Schwarzeneggera, tada nositelja titule Mister Universe. U ovom novom filmu vidimo snimke intervjua Raymonda Mondinija s Arnoldom Schwarzeneggerom koji je snimljen neposredno nakon natjecanja Mr. Olympia 1976. godine u kombinaciji sa snimkama samog natjecanja.
Babeth M. VanLoo (1948, Nizozemska) studirala je slikarstvo i dizajn u Aachenu i performans i skulpturu pod supervizijom Josepha Beuysa u Düsseldorfu. VanLoo je napravila brojne kratke filmove o umjetnicima, među kojima su Andy Warhol i Beuys, a s obojicom je i surađivala. U filmovima se često bavi umjetnošću, društvenim angažmanom i duhovnošću.
Političko tijelo (Bog topi loše meso) (Body Politic (God Melts Bad Meat))
Režija: Betzy Bromberg
US, 38', 1988, 16 mm
Krećući se kroz područje moderne moralne dileme, film istražuje odnose između visoke tehnologije, medicine, religije, politike i američke obitelji.
„Tijelo, kultura i priroda su u pitanju filma Body Politic, filma koji nas vodi u bolničku operacijsku salu, istraživačke laboratorije i na obiteljski piknik kako bi istaknuo probleme pokrenute genetskim eksperimentiranjima. Svojim tipičnim ozbiljnim humorom, Bromberg istražuje i znanstvene tvrdnje (možemo poboljšati ljudski život) i religijske tvrdnje (Bog je stvorio savršena bića) pa implicitno postavlja pitanje: Kako znati kad smo pretjerali? (...) U filmu nema naratora, a argumenti se iznose energičnim nizanjem i svjedočanstvima.“ (Helen Knode, LA Weekly)
Betzy Bromberg je redateljica, montažerka i eksperimentalna filmašica. Bivša je ravnateljica Filmskog i video programa na Kalifornijskom institutu za umjetnost (CalArts). Eksperimentalnim filmom bavi se od 1976. godine i svoje radove prikazuje u relevantnim svjetskim kinotekama, muzejima, filmskim arhivima i na festivalima. Prije nego što je počela predavati na CalArtsu, Bromberg je dugo radila za holivudsku industriju specijalnih efekata kao supervizorica i snimateljica u produkciji optičkih efekata na vodećim igranim filmovima.
Prozor, voda, beba, pokret (Window, Water, Baby, Moving)
Režija: Stan Brakhage
US, 12', 1959, 16 mm
Brakhageova obrada rođenja kćeri. Film bez zvuka.
Redatelj, pisac i profesor Stan Brakhage, jedan je od najutjecajnijih osoba američke i svjetske filmske avangarde. Njegovi filmovi i danas predstavljaju neiscrpan katalog audiovizualnih inovacija i društvenih komentara.