Preskočite na glavni sadržaj

Vladimir Frelih / deEvolucija

U Muzeju suvremene umjetnosti Istre u Puli, danas, 19. rujna, s početkom u 21 sat, otvara se samostalna izložba Vladimira Freliha 'deEvolucija'. U organizaciji Studija MSUI/MACI i Art Zone Kandler, na pulskom Forumu, od 20 do 23 sata, također će biti postavljena filmska ambijentalna instalacija 'Sjećanje grada', Hrvoja Juvančića.
vrijeme: 19.09.2014.
mjesto: Pula; MSUI/MACI, Sv.Ivana 1
deEvolucija projekt je osječkog umjetnika Vladimira Freliha, kojeg u obliku samostalne izložbe predstavlja pulskoj publici. Frelih polazi od osnovnog i elementarnog poimanja umjetnosti, te analizira osnovne postupke bitne u tvorbi vizualnih izričaja. Moglo bi se utvrditi da se u biti radi o konceptualnom razmišljanju koje govori da ne treba nikakva naracija, nikakva priča ni simbolika, da se treba posvetiti mediju kao takvom - ogolit ga i krenut s idejom da umjetnost ne smije biti u službi ideologije, religije ili politike, odnosno da ga čitamo tako što gledamo isključivo ono što pokazuje.

Umjetnički rad u Freliha permanentno je istraživanje konkretnog procesa umjetničkog stvaranja, ali i istraživanje medija kojim se služi, bilo da se radi o slikarstvu, crtežu, ili videu. Upravo u njegovom bavljenju medijima znatno je zastupljen i sam tehnološki proces, odnosno uloga (ne)savršenosti digitalnih zapisa i njihov učinak na finalnu tvorbu umjetničkog produkta. To se posebno odnosi na Frelihove kolorističke eksperimente kojima dokazuje da ni jedna boja nije ista, odnosno da je ista crvena različita i ovisna o ljudima i laboratorijama u kojima se radi, te da tehnologija bitno kreira proizvod. Vjerojatno stoga i naziv deEvolucija. Ako evolucija označava postepeni razvitak u prirodi i društvu, „postupni prijelaz iz jednog stanja u drugo“, pojam deEvolucije insinuira nešto tome oprečno. Negira li deEvolucija činjenicu da je prijelaz iz jednog stanja u drugo postupan ili se želi reći da prijelaz uopće ne postoji?

Na izložbi će biti predstavljeno desetak radova u različitim medijima i tehnikama, a također će biti zastupljeni i radovi identične provenijencije negdašnjih studenata Vladimira Freliha, osječana Mirana Blažeka, Josipa Kaniže i Ane Petrović, te Dragana Matića iz Novog Sada.
 
Vladimir Frelih rođen je 1963. godine u Osijeku. Od 1994. studira, te je 2000. godine diplomirao na Kunstakademie Düsseldorf. Kroz samostalne i grupne izložbe aktivno djeluje na suvremenoj domaćoj i inozemnoj likovnoj sceni. Dobitnik je nekoliko nagrada za svoj umjetnički rad. Njegovi su radovi zastupljeni u više javnih i privatnih zbirki i fundacija suvremene umjetnosti (Kunstmuseum Bonn, Stadt Düsseldorf, MSU Zagreb, Zentrum für Informatik und Medientechnologie Bremen).

Od 2008. godine docent je na Odsjeku za likovnu umjetnost Umjetničke akademije u Osijeku, gdje predaje Video, film i fotografiju. Od 2011. godine na Akademiji umetnosti u Novom Sadu predaje Metode umjetničkog istraživanja i Vizuelnu kulturu. Suosnivač je umjetničke organizacije POPUP. Živi i radi u Osijeku i Novom Sadu.
 
Hrvoje Juvančić, Zagreb
Sjećanje grada, filmska ambijentalna instalacija
 
Nakon Zagreba, Dubrovnika, Rijeke i Starog grada na Hvaru, Pula je peti grad koji će ugostiti vrijedni umjetnički projekt kojega u suradnji s Kinotekom već osmu godinu provodi autor Hrvoje Juvančić.

Sjećanje grada projekt je istraživanja, filmskog montiranja i javnog prikazivanja arhivske i kinotečne filmske građe snimljene tijekom 20. stoljeća na najvažnijim trgovima i ulicama hrvatskih gradova. Radi se o suvremenom spoju prezentacije arhivskog filmskog i kinotečnog materijala koji  građanima putem projekcije budi sjećanja na njihov grad kako je nekad izgledao. Ova filmska prostorna instalacija, odnosno projiciranje filmskih materijala na zgrade na zamračenim javnim prostorima, kod gledatelja - slučajnih prolaznika izaziva „amarcordovske“ osjećajne učinke, kojima pridonosi pažljiv izbor glazbe iz vremena kada su snimljeni filmovi.

Za pulsko Sjećanje grada koje će se 19. rujna ostvariti uz potporu Grada Pule i Muzeja suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria, autor je u kinotečnim arhivima pronašao do sada neviđene snimke Pule iz polovice šezdesetih godina 20. stoljeća. U dvije istovremene projekcije koje je Hrvoje Juvančić naslovio Proljeće, ljeto, jesen, zima.. pa opet proljeće Puljani će moći vidjeti ne samo kako je izgledao grad prije 50 godina, nego će možda i prepoznati svoje sugrađane i rođake koji se vide na snimkama.

Hrvoje Juvančić rođen je 1967. u Zagrebu. Profesionalno se bavi filmom i TV od 1987. godine, te je do sada snimio više od 30 dokumentarnih filmova, portreta umjetnika, te znanstveno popularnih TV serija. Filmovi su mu sudjelovali na svim Hrvatskim, te na međunarodnim festivalima za što je dobio i nagrade i razna priznanja. Dobitnik je godišnje nagrade HRT za serijal Genetsko podrijetlo Hrvata. Hrvoje Juvančić u dva je mandata obnašao funkciju predsjednika odsjeka režije pri HDFD, te je hrvatski selektor međunarodnog TV festivala INPUT. Živi i radi u Zagrebu.